reklama

Ako sme pobabrali výchovu

Pred takmer devätnástimi rokmi sa nám narodil starší syn a bez toho, aby sme o tom s manželom špeciálne debatovali, rozhodli sme sa z neho vychovať slušného človeka.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Neviem už presne ako nás to napadlo, asi sa jednalo o pomätenie zmyslov. Žial zdá sa, že sa jedná o trvalejší jav, ktorého sa nevieme dodnes zbaviť. Myslím, že to môže súvisieť so spomienkou z ranného detstva, keď som ukradla čokoládovú tyčinku svojej najlepšej kamarátke a ešte som aj klamala súdružke učiteľke. Následky neboli nijako kruté, ale to zahanbenie si pamätám dodnes.

Niektorí ľudia zjavne neprešli podobnou traumou, a preto im nerobí problém, tak úprimne vypliešťať oči a ukazovať čisté ruky. Neviem, či sa to dá docieliť pravidelným tréningom, alebo to treba vštepovať od detstva. Ak to druhé, tak my už máme po chlebe a naďalej sa budeme živiť poctivou prácou a platiť dane. Viac ma mrzí, že podobnému osudu sme vystavili aj naše deti. Tie naše reči, čo sa má a čo sa nemá, im môžu v nejakej kritickej chvíli riadne znepríjemniť a zbytočne skomplikovať život.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Patríme teda k tým chudákom, čo by nikdy neukradli susedovi kosačku ani pár melónov zo štátneho rozpočtu. Ale ak by sused ukradol kosačku nám, to by sme len tak nenechali. Môj muž nie je žiadny bitkár, ale toto by išiel vybaviť. A ja by som mu odvážne stála po boku.

Ak niekto potiahne nejaký ten cash zo štátneho, zostávame všetci doma. Asi sme to naozaj s tou výchovou pobabrali. A nielen my. Alebo sa ešte ukáže.

Andrea Pauliková

Andrea Pauliková

Bloger 
  • Počet článkov:  41
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Občas cítim potrebu vyjadriť sa k tomu, čo sa deje okolo mňa. Zoznam autorových rubrík:  RodinnéNa vzdelaní záležíCesty necestyNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu