reklama

Rovnosť neznamená rovnakosť.

Netúžim po roli chlapa v sukni. Nie je mojou ambíciou kálať drevo ani uloviť bengálskeho tigra, ba dokonca ani riadiť zemeguľu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (56)

Páči sa mi, keď ma muž pustí do dverí alebo odnesie ťažkú tašku, dostávam rada kvety, chcela som mať deti a strávila som s nimi päť rokov na materskej. Ale v poslednom čase ma začína niečo štvať. Rodová rovnosť zatiaľ nie je na Slovensku veľká téma, ale ak sa náhodou článok na tuto tému objaví, názor diskutujúcich je jasný: šialenstvo, blbosť, kam to speje, alebo požiadavky typu: tenistky by mali zarábať menej ako tenisti, pretože sa menej nadrú, hrajú predsa len na dva víťazné sety ... keď rovnosť, tak rovnosť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

S veľkou diskrimináciou som sa v živote nestretla. Ale drobné príhody tu boli: "ďakujem Ti Bože, že si ma nestvoril psom alebo ženou", povzdychol si prednášajúci matematickej analýzy pred sálou plnou študentov a študentiek fyziky. Treba povedať, že to bolo pred dvadsiatimi rokmi. Taký humor bol vtedy bežný. Školu som vyštudovala, vydala sa, porodila deti, pomaly sa rozbiehala aj kariéra. Prišiel zahraničný investor, a ten ma neposielal s drobnými do automatu, aby som mu doniesla kávu. Starého šéfa vyhodili, nie kvôli káve, ale pre absolútnu neschopnosť a mňa povýšili. Mala som šťastie, nový šéf ma bral ako rovnocenného partnera, cenil si môj názor. Boli to dobré časy, veľa som sa naučila. Odišiel a mne spadli klapky z očí. Prišiel nový, zvyknutý na mužský kolektív. Jaj a zrazu žena - manažérka, vydesil sa k smrti. Čo si so mnou počne? Reči typu "je choré, aby toto robila žena" a "ženy by nemali zastávať vedúce pozície" sa ma už netýkajú, dostala som ponuku z inej spoločnosti. Ale mrzí ma to kvôli kolegyniam, ktoré vo firme ostávajú a "pri všetkej úcte pán riaditeľ, sú schopnejšie ako niektorí Vaši manažéri, čo s tým urobíte?" Asi nič, predsudky sú strašná pliaga.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

S kamarátkami chodíme každý rok s deťmi na chatu. Štyri baby a osem detí vzbudia v dedine veľký rozruch: "a to vám tí vaši chlapi dali na týždeň autá, len tak?" čuduje sa sused. Že mám služobné auto, som mu radšej ani nepovedala. Z toho by sa už nemusel spamätať.

Rodová rovnosť neznamená rovnakosť. Ženy sa nehrajú na chlapov a chlapi na ženy, aspoň teda vo väčšine prípadov. Rovnosť znamená, že keď niekto má na niečo schopnosti a chce ich využiť, mal by mať rovnakú šancu bez ohľadu na to, či je žena alebo muž. Ukazuje sa, že firmy, ktoré dávajú priestor ženám a podporujú ich pri kariérnom raste, majú lepšie výsledky ako firmy, ktoré na túto agendu kašľú. Na Slovensko, zdá sa, ešte tieto chýry nedorazili.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Určité príležitosti som v živote nevyužila, pretože som dala prednosť rodine. Bolo to moje rozhodnutie, nerozhodoval za mňa niekto iný na základe predsudkov. A myslím, že jedine tak je to správne.

Andrea Pauliková

Andrea Pauliková

Bloger 
  • Počet článkov:  41
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Občas cítim potrebu vyjadriť sa k tomu, čo sa deje okolo mňa. Zoznam autorových rubrík:  RodinnéNa vzdelaní záležíCesty necestyNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu